رحیق مختوم

ترسم که اشک در غم ما پرده در شود/وین راز سر به مهر به عالم سمر شود

ترسم که اشک در غم ما پرده در شود/وین راز سر به مهر به عالم سمر شود

سلام...
محمدجواد محمدی مجد هستم..

20سالمه

بحمدالله حافظ کل قرآنم
حفظ قرآن رو از سن 4 سالگی شروع کردم و در تابستان سال 1382 (در سن 8 سالگی) به اتمام رسوندم..
--------------------------------------------------------------------------------
هدفم از ایجاد این وبلاگ انتقال تجربیات(البته اگه تجربه ای وجود داشته باشه!) و تشویق دیگران به یادگیری قرآنه...
امیدوارم اوقات خوبی رو تو این وبلاگ سپری کنید..
بی صبرانه منتظر نظراتتون هستم..
"در ضمن پروفایلم فعاله دیدنش واسه آشنایی بد نیست!

طبقه بندی موضوعی


نماینده ایران

آیین‌‌نامه داوری مسابقات بین‌المللی قرآن دبی مبهم است


آیین‌‌نامه داوری مسابقات بین‌المللی قرآن دبی مبهم است

محمدجواد محمدی مجد، نماینده ایران در مسابقات بین‌‌المللی حفظ قرآن دبی گفت آیین‌‌نامه این مسابقات بسیار گنگ و مبهم است و در برخی موارد، قانون خاصی برای امتیازدهی وجود ندارد.

گروه بین‌‌الملل: محمدجواد محمدی مجد، نماینده ایران در مسابقات بین‌‌المللی حفظ قرآن دبی گفت: آیین‌‌نامه این مسابقات بسیار گنگ و مبهم است و در برخی موارد، قانون خاصی برای امتیازدهی وجود ندارد.

محمدجواد محمدی مجد، حافظ ایرانی شرکت‌‌کننده در شانزدهمین دوره مسابقات بین‌‌المللی حفظ قرآن موسوم به جایزه دبی، در گفت‌‌وگو با خبرنگار اعزامی خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) به دبی با بیان این مطلب گفت: از نقاط ضعف این مسابقات، مبهم بودن آیین‌نا‌‌مه داوری و همچنین زمان برگزاری آن است که در ماه مبارک رمضان برپا می‌‌شود. همچنین زمان برگزاری مسابقات بسیار طولانی است.

وی افزود: گنگ بودن آیین‌‌نامه داوری از بقیه موارد مهم‌‌تر است؛ چراکه در این آیین‌‌نامه در بسیاری از موارد، نمی‌‌توان پاسخی برای اشتباهات شرکت‌کنندگان یافت. برای مثال در آیین‌‌نامه گفته شده است که اگر حافظ آیه‌ای را اشتباه قرائت کند و داور زنگ مربوطه را برای هشدار به صدا دربیاورد؛ از متسابق نیم نمره کسر می‌‌شود، ولی در همین حال گفته نشده است که اگر شرکت‌‌کننده اشتباه کند و سریع برگردد و آیه را قبل از شنیدن صدای زنگ دوباره به صورت صحیح قرائت کند چه تصمیمی اتخاذ خواهد شد.

نماینده ایران در مسابقات بین‌‌المللی دبی تصریح کرد: مسابقات بین‌‌المللی حفظ قرآن دبی از یکم تا بیستم رمضان هر سال برگزار می‌‌شود که در هفت روز نخست، برنامه‌‌های جنبی مانند نشست‌‌ها و میزگردها برگزار می‌‌شود و از هشتم ماه مبارک رمضان، مسابقات قرآن به صورت رسمی آغاز می‌شود که طولانی بودن زمان برگزاری نیز شرکت‌‌کنندگان را خسته می‌‌کند. البته تعداد زیاد شرکت‌‌کنندگان یکی از تقاط قوت این مسابقات است که نباید آن را نادیده گرفت.

 محمدجواد محمدی مجد:
حدود هشتاد و هشت نفر در این مسابقات حضور دارند که پس از پایان قرائت همه آنان، پنج نفر به عنوان نفرات اول تا پنجم انتخاب می‌‌شوند. البته در این مسابقات مرحله فینال وجود ندارد و در حین مسابقات، داوران، پنج نفر برتر را انتخاب خواهند کرد

وی اضافه کرد: این مسابقات ویژه نوجوانان و جوانان زیر 21 سال، در دو مرحله برگزار می‌‌شود که مرحله نخست در محل اسکان متسابقین در هتل برگزار می‌شود و شامل دو سؤال دو صفحه و نیمی است و شرکت‌‌کنندگان پس از پاسخ به این سؤالات، همان شب در محل برگزاری مسابقات، به سه سؤال دیگر پاسخ می‌‌دهند.

محمدی مجد اضافه کرد: در حقیقت مرحله نخست، محکی برای شرکت‌‌کنندگان است و داوران در این مرحله تعداد 10 نفر را از بین حاضران برای حضور در مسابقات زیباترین ترتیل که در طول مسابقات جایزه دبی برگزار خواهد شد، انتخاب می‌کنند.

وی تاکید کرد: در مرحله نخست یعنی در هتل، هشت داور حضور دارند که پنج نفر از آنان داوران اصلی مسابقات جایزه دبی هستند و سه داور نیز برای انتخاب 10 نفری که باید در مسابقات «اجمل الترتیل» شرکت داشته باشند، در هتل حضور دارند. داوران مسابقات «اجمل الترتیل» از کشورهای سوریه، امارات و مصر هستند.

محمدی مجد با اشاره به اینکه مسابقات بین‌‌المللی جایزه دبی مرحله فینال ندارد، عنوان کرد: حدود هشتاد و هشت نفر در این مسابقات حضور دارند که پس از پایان قرائت همه آنان، پنج نفر به عنوان نفرات اول تا پنجم انتخاب می‌‌شوند. البته در این مسابقات مرحله فینال وجود ندارد و در حین مسابقات، داوران، پنج نفر برتر را انتخاب خواهند کرد.

نماینده ایران در مسابقات قرآن دبی با بیان این‌‌که شانس زیادی برای کسب مقام نخست دارد، گفت: از بین کشورهایی که برای مسابقات در آنها حضور پیدا کرده‌‌ام، مسابقات کویت بسیار خوب و عادلانه بود و آیین‌‌نامه به خوبی اجرا شد. در مورد مسابقات دبی هم تا پایان نمی‌توان اظهار نظر کرد و باید منتظر باشیم تا نتایج اعلام شوند ولی اغلب حفاظ بر این نکته تاکید دارند که من شانس بسیار زیادی برای کسب مقام نخست این دوره دارم و حتی داور عربستانی نیز پس از پایان قرائتم از اجرای من ابراز رضایت کرد.

وی در پاسخ به سؤالی درباره این‌‌که کدام شرکت‌‌کننده را رقیب اصلی خود می‌‌داند، تاکید کرد: تا شب هشتم مسابقات، حافظ بنگلادشی از دیگر شرکت‌‌کنندگان بهتر بود. وی در مسابقات بین‌‌المللی اوقاف در ایران دوم شد و بسیار قوی است.

محمدی مجد در ادامه بیان کرد: فعلا با قاطعیت نمی‌‌توان گفت که چه کسانی شانس زیادی برای برنده شدن دارند چراکه هنوز کشورهایی هستند که نمایندگانشان در شب‌های باقی مانده به قرائت خواهند پرداخت.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این‌‌که حفظ قرآن کریم را از چهار سالگی آغاز کرده است، توضیح داد: من از چهار سالگی حفظ قرآن را نزد پدرم آغاز کردم و تابستان سال 82 بود که توانستم در هشت سالگی کل کلام‌‌الله مجید را حفظ کنم. پدرم دبیر قرآن است و از سن 4 سالگی خواندن و نوشتن را به من یاد داده است. شیوه حفظ من نیز این بود که هر جزء را پدرم برایم قرائت می‌کرد و من گوش می‌د‌‌ادم و سپس نوار مربوط به آن جزء را گوش می‌‌کردم. یک ماه تا چهل روز به من فرصت داده می‌‌شد تا یک جزء را حفظ کنم و با کمک مادرم هر روز نیم صفحه حفظ می‌‌‌کردم تا اینکه به برکت کلام الهی در تابستان 82 کل قرآن را حفظ کردم.

یادآور می‌‌شود، محمدجواد محمدی مجد که اکنون هفده سال دارد، پیش از این در مسابقات بین‌‌المللی مصر و کویت شرکت کرده و در سال 90 در رده سنی زیر شانزده سال رتبه اول مسابقات ملی کشورمان را کسب کرده است.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۲/۱۰/۱۹
محمدجواد محمدی مجد

مصاحبه

نظرات  (۲)

۳۰ تیر ۹۳ ، ۱۹:۵۰ حسین جابری زاده
مطلبتون در مورد جبر و تفویض عالی بود.
اگر از قرآن و اقتصاد و تطبیقش با امروز بنویسی خیلی خوب میشه

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی